Dzieci czytają książkę

Kiedy poznałam Kamila, był uczniem 2 klasy Szkoły Podstawowej. To bardzo wesoły i bystry chłopiec, ma w sobie ogromną chęć poznawania świata, zawsze wszędzie go pełno. W przedszkolu bardzo interesował się wszelkimi napisami, chciał, aby czytano mu jego ulubione książki. Jednak gdy poszedł do szkoły przeżył wielkie rozczarowanie. On chciał czytać od razu szybko i płynnie – jak mama, czy babcia. Kiedy okazało się, że nauka czytania polega na żmudnym składaniu literek, zupełnie stracił zapał. 

Wszystko szło mu strasznie wolno. Mylił litery, a nawet gdy udało mu się przeczytać wszystkie poprawnie, nie zawsze rozpoznawał cały wyraz. Musiał literować jeszcze raz i jeszcze… Po kilku linijkach był już tak zmęczony i zniechęcony, że nawet nie próbował się skupić – rozglądał się, wiercił, chciał robić coś innego. Nauka czytania była nudna, trudna i męcząca. 

Choć przez całą pierwszą klasę udało mu się opanować literowanie do perfekcji, tempo czytania było wciąż bardzo niskie. W całości nie rozpoznawał nawet krótkich słów, nie potrafił czytać sylabami. Często zgadywał końcówki wyrazów, lub zamieniał słowa na podobnie brzmiące, co bardzo utrudniało zrozumienie tekstu. Na początku drugiej klasy , gdy sytuacja wciąż się nie poprawiała, mama Kamila zadzwoniła do mnie.

Po 12 tygodniach treningu Kamil czytał 3 razy szybciej, niż na początku kursu, od literowania przeszedł do czytania sylabowego i całościowego. Zdecydowanie poprawiło się też rozumienie i zapamiętanie czytanego tekstu. Jak tego dokonał?

Gdy tradycyjna metoda zawodzi…

Jeśli Twoje dziecko od dłuższego czasu próbuje nauczyć się czytać, ale wciąż sprawia mu to trudność, prawdopodobnie metoda nauki jest dla niego niewłaściwa. Często wystarczy wprowadzić kilka drobnych zmian, które zaowocują znacznym postępem w czytaniu już po pierwszym tygodniu ćwiczeń. 

Podczas kursu:

  • pracujemy w trybie indywidualnym
  • dostosowujemy materiały do aktualnych możliwości dziecka 
  • wprowadzamy czytanie sylabowe
  • ćwiczymy percepcję i pamięć wzrokową, rozwijamy spostrzegawczość
  • wprowadzamy techniki motywacyjne, które sprawiają , że czytanie staje się dla dziecka środkiem do osiągnięcia ważnych dla niego celów
  • uczymy się technik koncentracji, dzięki którym proces czytania jest dużo bardziej efektywny

Co zyska Twoje dziecko?

  • zacznie czytać płynniej i swobodniej
  • odkryje, że czytanie może sprawiać przyjemność
  • zwiększy swoje tempo czytania 2-3-krotnie
  • zacznie lepiej rozumieć i zapamiętywać czytany tekst
  • będzie umiało skupić swoją uwagę podczas czytania

Wybierz kurs dla swojego dziecka

Nauka Czytania
START (6-7 lat)

Kurs nauki czytania - start
Dla dzieci które dopiero wkraczają w świat liter i słów oraz chcą to zrobić szybko, sprawnie i z uśmiechem

Nauka Czytania
MISTRZ (8-9 lat)

Kurs nauki czytania - mistrz
Dla dzieci, które wstępny etap nauki czytania mają już za sobą, ale chcą tę umiejętność przyspieszyć i usprawnić 

Od czego zaczynamy?

Najpierw spotykamy się na wstępnej diagnozie, podczas której ustalamy co dziecko już umie i nad czym powinniśmy popracować w pierwszej kolejności. U dzieci, które już czytają przeprowadzamy test tempa czytania głośnego i cichego, sprawdzamy umiejętność czytania sylabowego, oraz zrozumienie i zapamiętanie czytanego tekstu. Następnie dziecko otrzymuje pakiet materiałów do ćwiczeń w domu i podstawowe zalecenia mające usprawnić proces nauki.

Koszt konsultacji to 100 zł, czas trwania ok. 45 min.

Zarezerwuj termin spotkania konsultacyjnego już TERAZ.

Po wstępnej diagnozie i ustalonych celach możemy rozpocząć regularne zajęcia, które odbywają się co tydzień lub co dwa tygodnie. Pomiędzy spotkaniami trzeba ćwiczyć z dzieckiem ok. 15 minut dziennie, wykorzystując otrzymane materiały.

Regularne zajęcia trwają jednorazowo 30 lub 45 minut, z czego większość czasu spotkania to praca z samym dzieckiem, a ostatnie 5-10 minut to omówienie ćwiczeń z rodzicem. Długość całego kursu waha się zazwyczaj od 2 do 6 miesięcy.

Koszt regularnych zajęć:

30 min – 60 zł
45 min – 80 zł